REGULAMIN REZERWACJI I ZAKUPU BILETÓW W KINIE „SOKÓŁ” I DDK
§1
Definicje
Regulamin – niniejszy dokument stanowiący regulamin rezerwacji i sprzedaży biletów do Kina „Sokół” i na imprezy Dąbrowskiego Domu Kultury za pośrednictwem sieci Internet, określający zasady, zakres i warunki korzystania z Serwisu.
Sprzedający – Dąbrowski Dom Kultury z siedzibą w Dąbrowie Tarnowskiej (33-200) przy ul. Kościuszki 11, NIP: 871-10-20-484 udostępniający Serwis.
Kupujący – osoba fizyczna lub osoba prawna posiadająca ważną kartę kredytową lub dostęp do internetowego konta bankowego dokonująca zakupu biletów do kina lub na imprezę DDK za pośrednictwem sieci Internet.
Bilet – znak legitymacyjny uprawniający do udziału w oznaczonym seansie filmowym w Kinie oraz imprezie biletowanej DDK, na miejscu przypisanym do niego, możliwy do nabycia za pośrednictwem niniejszego Serwisu. Bilet zakupiony poprzez Serwis ma formę potwierdzenia zakupu i rezerwacji, który przekazywany jest Użytkownikowi w formie email (2 pliki).
Cena Biletu – cena biletu zakupionego przez Kupującego na Seans / imprezę, zgodna z cennikiem obowiązującym w momencie zakupu.
Opłata Internetowa – opłata niedoliczana do Ceny Biletu (ponoszona przez Sprzedającego) do każdego biletu kupowanego za pośrednictwem Serwisu, w skład której wchodzą koszty serwisu, wysyłki e-mail, dostarczenia i realizacji Biletu.
Seans - projekcja utworu audiowizualnego – filmu – na dowolnym nośniku, transmisja satelitarna wydarzenia, poprzedzona projekcją innych, mających charakter dodatkowy, audiowizualnych utworów informacyjnych i reklamowych.
Impreza – impreza kulturalna organizowana przez DDK w sali widowiskowej, biletowana (czyli taka, na którą wstęp nie jest wolny).
Serwis – system umożliwiający zakup biletów do kina lub na imprezę DDK za pośrednictwem sieci Internet, dostępny na stronie www.kinosokol.pl
Operator Płatności – Centrum Rozliczeniowe Dotpay, za pośrednictwem którego przeprowadzane są rozliczenia transakcji zakupu biletów do kina lub na imprezę DDK, dokonane przez Kupującego w Serwisie za pomocą karty kredytowej lub przelewu internetowego.
§ 2
Informacje ogólne
- Regulamin określa zasady, zakres i warunki korzystania z Serwisu przez Kupującego, w tym zakupu biletów na seanse i imprezy kulturalne, dokonywania zwrotu ceny uiszczonej za pośrednictwem Serwisu oraz zasady reklamacji.
- Kupujący jest zobowiązany do zapoznania się z Regulaminem przed zakupem biletu i korzystania z Serwisu w sposób zgodny z obowiązującym prawem, normami społecznymi i obyczajowymi oraz postanowieniami Regulaminu.
- Dane kontaktowe służące do komunikacji konsumentów z kinem zawarte są na stronie internetowej Kina, do którego kupowany jest bilet.
§ 3
Wymogi techniczne dla zakupu biletu poprzez Serwis
Korzystanie z Serwisu jest możliwe przy spełnieniu następujących wymagań technicznych:
- Warunkiem otrzymania biletu w formie e-mailowej jest posiadanie przez Kupującego telefonu komórkowego lub komputera z dostępem do sieci Internet oraz poczty elektronicznej .
- Wyposażeniem niezbędnym do wykorzystania biletu wysłanego w formie e-mail i następnie wydrukowanego przez Kupującego jest:
- z oprogramowanie obsługujące pliki w formacie PDF,
- drukarka komputerowa z czarnym tuszem oraz biały papier.
- Funkcję biletu pełni obraz na ekranie telefonu lub wydruk z poczty mailowej jednoznacznie potwierdzający dokonanie zakupu przez Dotpay lub potwierdzenie rezerwacji konkretnych miejsc na sali kinowej na dany seans / daną imprezę z koniecznością jej wykupienia w kasie kina w sposób tradycyjny (gotówką, kartą debetową, kredytową lub BLIK-iem).
§ 4
Zasady zakupu biletu i rezerwacji miejsc w Serwisie
- Wykupienie rezerwacji w kasie kina może odbyć się nie wcześniej niż na pół godziny przed rozpoczęciem pierwszego seansu w danym dniu przed rozpoczęciem wybranego seansu / imprezy, najpóźniej w dniu rezerwowanego seansu.
- Serwis umożliwia Kupującemu weryfikację oraz korygowanie treści składanego zamówienia poprzez wyświetlanie formularza zamówienia i jego zawartości oraz udostępnianie funkcjonalności umożliwiającej dokonywanie zmian przed złożeniem zamówienia.
- Kupujący dokonuje zakupu wykonując polecenia pojawiąjące się na stronie internetowej Serwisu. Potwierdzenie zamówienia, w tym akceptacja przez Kupującego jego treści i ceny odbywa się przez użycie ikony o treści Kupuję.
- 1. Rezerwujący dokonuje rezerwacji miejsc, wykonując polecenia pojawiąjące się na stronie internetowej Serwisu. Potwierdzenie zamówienia, w tym akceptacja przez Klienta jego treści odbywa się przez użycie ikony o treści Akceptuję 4.2. Rezerwacja jest aktywna dopiero od momentu potwierdzenia na poczcie mailowej poprzez kliknięcie linku aktywującego wskazanego w e-mailu. 4.3. Rezerwacja zachowuje ważność tylko w przypadku wykupu biletu na zarezerwowane miejsce najpóźniej na 60 minut przed rozpoczęciem seansu / imprezy. 4.4. W niektórych przypadkach (akcje marketingowe związane z promocjami, wiążące się z rekordowo wysoką frekwencją i bardzo dużym zainteresowaniem, np. „Kino na Szpilkach”) należy wykupić rezerwację do 24 godzin od jej dokonania. W przeciwnym wypadku Sprzedawca nie gwarantuje utrzymania rezerwacji.
- Zakup w Systemie nie jest czynnością konieczną, aby rezerwacja zachowała ważność. W przypadku niewykupienia rezerwacji za pośrednictwem Serwisu internetowego Kupujący musi dokonać tego w kasie, wpłacając należność za bilet (y) w ciągu 24 godzin od dnia rezerwacji. W przeciwnym wypadku Sprzedawca nie gwarantuje utrzymania rezerwacji
- Warunkiem otrzymania biletu jest uzyskanie przez DDK (Sprzedającego) od Operatora Płatności potwierdzenia dokonanej transakcji. Sprzedający zastrzega sobie, iż proces, o którym mowa w zdaniu poprzednim może trwać do 40 minut od momentu zatwierdzenia opcji KUPUJĘ.
- Sprzedający niezwłocznie, po uzyskaniu od Operatora Płatności potwierdzenia dostępności środków niezbędnych do dokonania transakcji, prześle Kupującemu na wskazany przez niego w zamówieniu adres e-mail stosowną informację.
- W przypadku problemów technicznych z dokonaniem transakcji rezerwacji miejsca lub zakupu biletu w Systemie Kupujący niezwłocznie zawiadomi Sprzedającego o zaistniałej sytuacji drogą mailową (ddk0@op.pl) lub telefonicznie (14-655-9214).
- Wykupienie rezerwacji w kasie kina może odbyć się nie wcześniej niż na pół godziny przed rozpoczęciem pierwszego seansu w danym dniu.
§ 5
Cena
- Kupno biletu na seans / imprezę za pośrednictwem Serwisu wiąże się z zapłatą ceny.
- Ceny są kwotami brutto, zawierającymi podatek VAT obliczony według obowiązujących przepisów.
- Sprzedający informuje, że przy zakupie każdego biletu na seans filmowy / imprezę za pośrednictwem Serwisu nie jest doliczana Opłata Internetowa. Pokrywa ją Sprzedający.
§ 6
Zasady posługiwania się biletem
- W zależności od dokonanego wyboru formy dostawy zakupionego biletu należy:
- bezpośrednio przy wejściu na salę kinową okazać się wydrukowanym biletem otrzymanym drogą mailową, lub
- bezpośrednio przy wejściu na salę kinową okazać w telefonie komórkowym potwierdzenie transakcji zakupu, lub
- w przypadku braku możliwości okazania biletu w formach opisanych powyżej należy zanotować numer identyfikatora transakcji otrzymany w e-mailu potwierdzającym dokonanie transakcji zakupu biletu, a następnie zgłosić się do kasy kinowej – poza kolejnością, w celu odbioru biletu. Zgłoszenie się do kasy poniżej 60 minut przed rozpoczęciem seansu / imprezy nie może się odbyć poza kolejnością kupujących bilety w sposób tradycyjny i nie gwarantuje ważności rezerwacji (zob. § 4.p.4 Regulaminu).
- Przed wejściem na salę kinową okazany bilet zostanie odczytany przez biletera DDK i przekazany do kasy w celu uzyskania biletu standardowego, który można odebrać w kasie po zakończeniu seansu.
- Przekazanie Biletu przez Kupującego innej osobie, kopiowanie, zagubienie lub jego utrata, jak również udostępnienie biletu lub numeru identyfikatora transakcji, osobom trzecim może uniemożliwić Kupującemu uczestnictwo w seansie filmowym / imprezie, na który / którą został zakupiony bilet.
- Sprzedający zwolniony jest z odpowiedzialności wobec Kupującego oraz nie jest zobowiązany do zwrotu Ceny Biletu lub rekompensaty w sytuacji, gdy na skutek zdarzeń opisanych w pkt. 3 osoba nieuprawniona posłuży się biletem w celu wejścia na seans filmowy / imprezę.
§ 7
Zasady zwrotu ceny
- Zwrot ceny biletu uiszczonej poprzez Serwis możliwy jest w przypadku nieodbycia się seansu / imprezy z przyczyn leżących po stronie Sprzedającego.
- Na podstawie art. 38 pkt. 12) Ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umowy o świadczenie usług związanych z wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
- Oprócz sytuacji opisanej w pkt 1, Sprzedający dopuszcza jednak zwrot ceny biletu, w przypadku rezygnacji Kupującego z uczestnictwa w seansie / imprezie, na który / którą zakupił uprzednio bilet. Z opisanej wyżej rezygnacji z uczestnictwa w seansie / imprezie Kupujący może skorzystać tylko i wyłącznie do 60 minut przed rozpoczęciem seansu / imprezy, na który / którą został zakupiony bilet. Po tym czasie zwrot nie jest możliwy.
- Celem otrzymania zwrotu należy:
- zgłosić się do kasy kina, do którego bilet został zakupiony oraz
- podać kasjerowi numer identyfikatora transakcji zakupionego biletu.
- Zwrot dokonywany jest w formie zwrotu gotówki.
§ 8
Zasady reklamacji
- Reklamacje dotyczące usługi, w tym z tytułu nieprawidłowego działania Serwisu, uszkodzeń i nieprawidłowości w otrzymanych dokumentach należy zgłaszać Sprzedającemu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kina (ddk0@op.pl) Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać:
- dane Kupującego, zgodne z danymi podanymi przy dokonywaniu transakcji zakupu biletu w Serwisie,
- datę dokonania transakcji zakupu biletu oraz numer identyfikatora transakcji, której dotyczy reklamacja,
- opis przedmiotu reklamacji.
- Prawidłowo zgłoszone reklamacje zostaną rozpatrzone nie później niż w ciągu 7 dni roboczych liczonych od momentu otrzymania informacji o powstałej nieprawidłowości, zaś w przypadkach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 10 dni roboczych.
- Reklamacje dotyczące płatności należy zgłaszać do Operatora Płatności zgodnie z regulaminem zamieszczonym na stronie internetowej Operatora Płatności – www.dotpay.pl .
§ 9
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych jest Sprzedający (dane w §1 Regulaminu).
- Dane osobowe Kupujących będą przetwarzane przez DDK w celach realizacji zamówienia, a także w prawnie usprawiedliwionym celu administratora danych – marketingu bezpośrednim własnych produktów lub usług. Pod warunkiem uzyskania przez DDK odrębnej zgody Kupującego, jego dane osobowe będą przetwarzane przez DDK w celach marketingowych kontrahentów DDK.
- Kupującemu przysługuje prawo wglądu do dotyczących go danych osobowych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.
§ 10
Zmiana repertuaru
- W przypadku zmian w repertuarze Kina / kalendarza imprez DDK Sprzedający poinformuje niezwłocznie Kupującego, który dokonał rezerwacji lub zakupił bilet, o zmianach.
- Rezerwacja i zakup nie traci w przedstawionym w p.1 przypadku ważności.
- Kupujący może w przedstawionym w p.1 przypadku zrezygnować z rezerwacji / nabycia biletu. W przypadku opłacenia transakcji zostanie mu w takiej sytuacji zwrócona kwota w wysokości 100% gotówką w kasie DDK lub przelewem bankowym na podany nr rachunku.
- Korespondencja odbywać się będzie drogą mailową na podany w formularzu rezerwacyjnym adres. W razie nieskuteczności powyższego rozwiązania (brak mailowego potwierdzenia odebrania wiadomości do 24 godzin – telefonicznie, o ile Kupujący podał w formularzu nr kontaktowy).
§ 11
Konsekwencje dyscyplinarne
- Kupujący, w przypadku złamania § 4. p.4 Regulaminu, nie będzie mógł ponownie dokonać rezerwacji ani zakupu biletu w Systemie, chyba że skutkiem niepotwierdzenia rezerwacji była rezygnacja potwierdzona mailowo lub telefonicznie (co najmniej 60 minut przed rozpoczęciem seansu / imprezy).
- W przypadku złamania § 4. p.4 Regulaminu Sprzedający bezpośrednio po tym zdarzeniu powiadomi e-mailem Kupującego o konsekwencjach zdarzenia.
- W przypadku ponownej próby dokonania rezerwacji / zakupu w Systemie przez Kupującego Sprzedający usunie z pozycji administratora wszystkie rezerwacje danego Kupującego.
- DDK może w szczególnych, rozpatrywanych indywidualnie przypadkach odblokować kolejne próby dokonania rezerwacji przez Kupującego, który złamał § 4. p.4 Regulaminu (wymagana zgoda dyrektora DDK).
§ 12
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Dz.U.2014.poz.827 oraz w zakresie wskazanym w powyższej ustawie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Regulamin niniejszy jest udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem Serwisu i na stronie internetowej www.kinosokol.pl w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie
- Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony przez DDK. O planowanej zmianie Sprzedający poinformuje z 14-dniowym wyprzedzeniem, zamieszczając ją na stronie Serwisu w miejscu widocznym dla Kupującego przed złożeniem zamówienia, przy czym do zamówień złożonych przed dniem wejścia w życie zmian, zastosowania mają postanowienia dotychczasowe, chyba, że Kupujący wyrazi na piśmie zgodę na zastosowanie wobec niego nowych postanowień.
Podstawowe informacje
PODSTAWOWE INFORMACJE O USŁUDZE E-SPRZEDAŻY I E-REZERWACJI
- Dąbrowski Dom Kultury z siedzibą w Dąbrowie Tarnowskiej (33-200) przy ul. Kościuszki 11 udostępniająca Serwis.
- Przedmiot świadczenia Sprzedającego – Bilet uprawniający do udziału w seansie / imprezie biletowanej i rezerwacja miejsca / miejsc upoważniająca do zakupu biletu / biletów na wybrane miejsca.
- Bilet – znak legitymacyjny uprawniający do udziału w oznaczonym seansie filmowym w kinie / w sali widowiskowej DDK na imprezie biletowanej na miejscu przypisanym do niego, możliwy do nabycia za pośrednictwem niniejszego Serwisu. Bilet zakupiony poprzez Serwis ma formę potwierdzenia zakupu i rezerwacji, który przekazywany jest Użytkownikowi w formie email (2 pliki).
- Cena Biletu – cena biletu zakupionego przez Kupującego na seans / imprezę, zgodna z cennikiem obowiązującym w momencie zakupu.
- Opłata Internetowa – opłata niedoliczana do Ceny Biletu (ponoszona przez Sprzedającego) każdego biletu kupowanego za pośrednictwem Serwisu, w skład której wchodzą koszty serwisu, wysyłki e-mail, dostarczenia i realizacji biletu.
- Seans - projekcja utworu audiowizualnego – filmu – na dowolnym nośniku, transmisja satelitarna wydarzenia, poprzedzona projekcją innych, mających charakter dodatkowy, audiowizualnych utworów informacyjnych i reklamowych.
- Impreza – impreza kulturalna organizowana przez DDK w sali widowiskowej, biletowana (czyli taka, na którą wstęp nie jest wolny).